Poradnik słownikowy SEO dla e-commerce

25/03/2019

Bardzo często, szukając informacji o pozycjonowaniu sklepu internetowego, trafiamy na specjalistyczne słowa i wyrażenia, które mogą być niejasne np.: SEO, SEM, content marketing, konwersja, meta description, no follow, long-tail SEO.

Postanowiliśmy odczarować świat pozycjonowania sklepu, dlatego przy współpracy z językoznawcą dr. Piotrem Flicińskim z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przygotowaliśmy dla Państwa poradnik słownikowy związany z pocyjonowaniem. Mamy nadzieję, że będzie on pomocnym narzędziem w Państwa pracy.

Zobacz poradnik: Poradnik słownikowy SEO dla e-commerce

Kilka przykładowych haseł ze słownika:

SEO «działanie marketingowe skierowane na -> optymalizację zawartości, struktury, kompozycji i treści strony internetowej (-> content), zwiększenie liczby -> linkowania wewnętrznego i -> linkowania zewnętrznego w celu osiągnięcia sukcesu w zakresie widoczności i wartościowaniu serwisu WWW przez narzędzia wyszukiwarek internetowych; wszelkie działania wykorzystujące wiedzę o jakości i wartości strony głównej i podstron serwisu WWW zakładające wzbudzenie zainteresowania potencjalnego klienta (odbiorcy), przyczyniając się do wysokiego stopnia -> konwersji; pozycjonowanie stron WWW dla wyszukiwarek sieciowych»

SEM «ogół działań marketingowych (kampanie reklamowe, linki sponsorowane, pozycjonowanie, -> optymalizacja stron WWW) rozłożonych w czasie mających na celu osiągnięcie widoczności serwisu WWW, stron WWW przez wyszukiwarki internetowe; w skład SEM wchodzą m.in. działania marketingowe związane z pozycjonowaniem i -> optymalizacją stron WWW -> SEO»

content marketing «strategia organizacji treści serwisu WWW uwzględniająca działania -> SEO przeznaczone dla określonej grupy docelowej potencjalnych klientów»

konwersja «pożądane przez właściciela serwisu WWW zachowanie odbiorcy w wyniku zastosowania przeznaczonych do tego strategii marketingowych, np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza, założenie konta, zasubskrybowanie bloga lub chęć otrzymywania newslettera, kontakt z serwisem itp.»

meta description «atrybut tzw. opis strony widoczny w wynikach wyszukiwania»

nofollow «atrybut linku, który ma być odczytywany przez wyszukiwarki jako naturalny, neutralny»

słowa kluczowe long-tail «wyrazy mające charakter uszczegóławiający potrzebę wyrażaną w zapytaniach klientów, składające się zwykle z fraz ponaddwuelementowych, np. komputer stacjonarny do gier fraza szczegółowa, fraza kluczowa»


Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.

Powiązane strony

Polecane wpisy

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. 12 sprawdzonych sposobów od SOTE.

11/10/2021
Zapoznaj się z wybranymi metodami zwiększenia sprzedaży w sklepie. Obejmują ogólny proces związany ze sprzedażą w internecie i dotarciem do nowych klientów. Poznaj 12 sprawdzonych sposobów, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Praktyczne porady, które możesz zacząć wprowadzać już dzisiaj. więcej