Karta produktu jest jedną z najważniejszych stron sklepu internetowego. Coraz częściej jest to pierwsza strona, jaką widzi klient, wchodząc do sklepu z wyszukiwarki lub reklamy. Dlatego przygotowaliśmy nową kartę produktu, aby lepiej wspierać pozycjonowanie i skuteczność reklamy sklepu.
Karta produktu składa się z 4 ważnych elementów:
Zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów, dlatego warto poświęcić mu więcej uwagi. Dobrze jest załączyć 5 - 8 zdjęć i pokazać, nie tylko jak produkt wygląda, ale przedstawić też jego zastosowanie. Większość sklepów całkowicie pomija ten element, skupiając się tylko na wyglądzie produktu, tracąc szansę na przekazanie ważnych informacji o produkcie.
Tytuł i opis mają na celu wyjaśnienie, jaki produkt sprzedajemy, ogólnie i krótko. To elementy, które są dodatkowo wykorzystywane do tworzenia opisu dla wyszukiwarek i przy udostępnianiu linków w social media.
Następnie prezentowane są elementy związane z ceną i przycisk koszyka. Jest to jedyny wyróżniony przycisk na stronie tzw. CTA (Call to action).
Część klientów rezygnuje z kliknięcia “dodaj do koszyka” z powodu obaw związanych z wiarygodnością sklepu, zwrotem, gwarancją czy dostawą. Dlatego pod koszykiem są 3 dodatkowe sekcje, których celem jest zmniejszenie obaw i budowanie zaufania.
Recenzje innych kupujących są dla wielu klientów jednym z ważnych elementów związanych z podjęciem decyzji o zakupie. Warto je prezentować, ale należy zadbać, by były one wiarygodne.
Opis powinien zawierać ogólne i szczegółowe informacje o produkcie. Jego cechy, funkcje, zastosowanie. W opisie warto użyć kilku słów kluczowych ujętych w zdaniach, gdyż będzie to dobrze wpływać na pozycjonowanie strony.
Warto poświęcić czas na dopracowanie elementów prezentowanych na karcie produktu: dodać dobre zdjęcia, opis, pokazać zastosowanie produktu i spojrzeć na nią z perspektywy klienta, który trafia tu pierwszy raz.
Założ swój sklep internetowy SOTESHOP na 14 dni za darmo.
Sprawdź nową wersję sklepu SOTESHOP 8.
Powiązane strony
Polecane wpisy